Učení hrou a prožitkem J. Cornella
Učení hrou a prožitkem J. Cornella
Plynulé učení Josefa Cornella (flow learning) představuje čtyřfázový model. Jednotlivé fáze pracují s energií skupiny, plynule na sebe navazují a nenásilně tak prohlubují prožitky v přírodě. Začíná akčním naladěním skupiny na téma, jehož cílem je probudit nadšení. V další fázi pracuje se zklidněním, kdy je pozornost zaměřena na detail za použití smyslového vnímání. Následuje autentický přímý prožitek v přírodě. V poslední fázi děti prostřednictvím sdílení zasazují svůj prožitek do širšího kontextu a reflektují jej. Plynulé učení dokáže skrze čím dál soustředěnější činnosti a hlubší prožitky dovést k novému vnímání a pochopení přírody naplněnému radostí. Metoda je vhodná pro věkové skupiny od nejmenších až po druhý stupeň základních škol.